Sześć ofert wpłynęło w przetargu na realizację drugiej jezdni obwodnicy Wyrzyska w ciągu drogi ekspresowej S10. Cenowo najkorzystniejszą ofertę – na kwotę ponad 121 mln zł – złożyła firma Mirbud. Najdroższą ofertę złożyła firma China Road and Bridge Corporation, na kwotę ponad 183 mln zł. Na realizację zadania Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczyła blisko 146,6 mln zł.
Jednojezdniowa obwodnica Wyrzyska w ciągu S10, oddana do ruchu w 2010 roku, stanie się dwujezdniową ekspresówką. GDDKiA planuje podpisanie umowy na wykonanie drogi w drugim kwartale tego roku. W ciągu pierwszych 10 miesięcy zostanie opracowany projekt budowlany i złożony wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). - Zakładamy, że jej procedowanie zajmie siedem miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca - informuje GDDKiA.
Budowa powinna się rozpocząć w pierwszej połowie 2027 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem kierowcy z nowej trasy skorzystają w połowie 2029 roku.
Wciąż w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska trwa postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej dotyczącej 31-kilometrowego odcinka S10 Piła Wschód - Wyrzysk. Dopiero po jej otrzymaniu GDDKiA może rozpocząć procedurę przetargową.
Z kolei na zachód od Piły sytuacja ma się znacznie lepiej. Obecnie trwają prace projektowe dotyczące budowy 13-kilometrowego odcinka S10 Piła Północ - Witankowo. Budowa ma się zakończyć w II kwartale 2028 roku.
Komentarze