Zapanuje porządek reklamowy w mieście

Zapanuje porządek reklamowy w mieście

Jak duże mogą być szyldy reklamowe w centrum miasta, a jakie na terenach przemysłowych i zielonych? O tym będą mogli zdecydować mieszkańcy Wałcza, a to sprawą konsultacji społecznych, które ruszyły w sprawie ustawy krajobrazowej.  

Zbyt duże szyldy reklamowe, bilbordy czy plansze psują wizerunek.  Tak jest zarówno w centrach miast, jak i na terenach zielonych.

Wałecki ratusz przygotowuje uchwałę krajobrazową. Wstępny projekt zakłada, że obowiązywać będą w mieście cztery strefy. W każdej obowiązywać będą inne zasady. Najbardziej restrykcyjne ograniczenia będą w centrum miasta. Jej wstępne założenia mają na celu przede wszystkim ograniczyć liczbę szyldów i ustalić warunki reklamowania się - takie same dla wszystkich przedsiębiorców.

- Myślę, że dopuścimy dwa, trzy rodzaje szyldu dla przedsiębiorstwa. Chcielibyśmy też uregulować ich ilość na budynku w zależności, ile przedsiębiorstw jest w danym budynku - mówi Alicja Kowalczyk, główny specjalista do spraw architektury miejskiej w Urzędzie Miasta Wałcza.  

Regulacje obejmą też sposób oklejania witryn oraz okien. Mniej restrykcji będzie w strefach przemysłowych i handlowych, a tereny zielone wokół jezior mają być w ogóle pozbawione reklam. Będzie też osobna strefa zurbanizowana, gdzie reklamy będą dopuszczone, ale pod pewnymi warunkami.   

Spotkanie konsultacyjne już 3 marca, o godzinie 14.00 w Urzędzie Miasta w Wałczu. Poza tym można wypełnić ankietę dostępną w aplikacji telefonicznej M.Mieszkaniec oraz na stronie internetowej www.walcz.pl. Konsultacje potrwają do 20 marca. 

Komentarze

Funkcja dodania komentarzy pod tym artykułem jest wyłączona. Napisz do nas jeżeli chcesz wypowiedzieć się na ten temat.