Jak duże mogą być szyldy reklamowe w centrum miasta, a jakie na terenach przemysłowych i zielonych? O tym będą mogli zdecydować mieszkańcy Wałcza, a to sprawą konsultacji społecznych, które ruszyły w sprawie ustawy krajobrazowej.
Zbyt duże szyldy reklamowe, bilbordy czy plansze psują wizerunek. Tak jest zarówno w centrach miast, jak i na terenach zielonych.
Wałecki ratusz przygotowuje uchwałę krajobrazową. Wstępny projekt zakłada, że obowiązywać będą w mieście cztery strefy. W każdej obowiązywać będą inne zasady. Najbardziej restrykcyjne ograniczenia będą w centrum miasta. Jej wstępne założenia mają na celu przede wszystkim ograniczyć liczbę szyldów i ustalić warunki reklamowania się - takie same dla wszystkich przedsiębiorców.
- Myślę, że dopuścimy dwa, trzy rodzaje szyldu dla przedsiębiorstwa. Chcielibyśmy też uregulować ich ilość na budynku w zależności, ile przedsiębiorstw jest w danym budynku - mówi Alicja Kowalczyk, główny specjalista do spraw architektury miejskiej w Urzędzie Miasta Wałcza.
Regulacje obejmą też sposób oklejania witryn oraz okien. Mniej restrykcji będzie w strefach przemysłowych i handlowych, a tereny zielone wokół jezior mają być w ogóle pozbawione reklam. Będzie też osobna strefa zurbanizowana, gdzie reklamy będą dopuszczone, ale pod pewnymi warunkami.
Spotkanie konsultacyjne już 3 marca, o godzinie 14.00 w Urzędzie Miasta w Wałczu. Poza tym można wypełnić ankietę dostępną w aplikacji telefonicznej M.Mieszkaniec oraz na stronie internetowej www.walcz.pl. Konsultacje potrwają do 20 marca.
Komentarze