Światowy Dzień Konsumenta - czy znamy swoje prawa?

Światowy Dzień Konsumenta - czy znamy swoje prawa?

Od ponad ćwierć wieku w Polsce funkcjonuje instytucja rzecznika praw konsumentów. W sobotę, 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. O ile kilkadziesiąt lat temu konsumenci zmagali się z problemami przy ladzie, dzisiaj wyzwaniem jest sieć internetowa.  

- Są pewne kanony, jak ja to mówię, których po prostu trzeba przestrzegać. Nie podawać żadnych danych przez telefon przede wszystkim. Nie klikać w różne, podejrzane linki. Czy to te, które przychodzą mailowo czy w wiadomościach sms. Weryfikować w miarę możliwości dane, zabezpieczać swoje dane. Jeżeli się korzysta z bankowości internetowej czy na przykład jakiś innych platform, gdzie przechowujemy dane, no to stosować tą dwustopniową weryfikację. Są pewne możliwości, ale tak jak mówię trzeba być bardzo czujnym, bo to cały czas się zmienia - mówi Joanna Michowska, powiatowy rzecznik konsumenta. 

Co jednak zrobić w sytuacji, gdy czujemy, że zostaliśmy oszukani? Przede wszystkim szukać pomocy. Pierwszym krokiem może być zgłoszenie się do rzecznika praw konsumenta. Poszkodowany może liczyć na pomoc w zakresie porad prawnych, napisania pisma reklamacyjnego czy procesowego. Co ważne, pomoc ze strony rzecznika praw konsumenta, jest udzielana bezpłatnie.  W Pile pomoc rzecznika można uzyskać w Starostwie Powiatowym przy alei Niepodległości. 

 

Komentarze